MY FRIENDS......

28 August 2011

SEHARI SEBELUM RAYA

.....SEHARI SEBELUM RAYA.....




Pada malam raya aku sempat siapkan 2 jenis kuih, iaitu biskut cornflecks madu dan kuih siput... Tapi gmbar kuih siput tak sempat aku nak ambil..huhu



 dah lama aku tak buat biskut cornfleck ni, tapi tahun ni kena buat sebab abah aku teringin sangat nak makan biskut cornfleck madu, entah ape mimpi dia nak makan biskut ni.. 
senang je nak buat biskut cornfleck madu ni, cairkan majerin, kemudian tuang dalam bekas, campurkan dengan madu dan sedikit biji bijan, masukkan cornflecks dan gaulkan sampai rata... 
Last sekali letak dalam bekas cawan macam kat atas, kemudian bakar dalam oven, jaga-jaga jangan sampai hangus, kalau tak rugi je......
Aku tak pandai la nak huraikan dengan lebih detail macam seorang chef, sebab aku bukannya chef ye??... hehe... Apa pun, aku nak ucapkan SELAMAT MEMBUAT BISKUT kepada sape2 yang masih bertenaga menyiapkan biskut raya untuk hari raya keesokan harinya ye?? 

KATA HATIKU : tak sempat nak buat biskut almond london.... huhu



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...