MY FRIENDS......

29 November 2011

MIMPI.....

2 3 Hari lepas aku ada bermimpi... mimpi ni wat aku senyum sorang2 bila aku tau maksud tafsirannya,  tapi dalam masa yang sama, takut pun ada gak bila pikirkan mimpi  macam ni kuar dalam tido aku.. huhu.. Aku cukup takut dengan benda ni, dan mesti korang puun sama kalau korang tau ape bendanya.. Nak tau tak ape yang aku mimpikan..?? tengok pic kat bawah ni...
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



Takutkan...??
Entah mcam mana aku bleh mimpi menatang ni.. huhu.. nasib baik die tak patuk aku sampai mati dalam mimpi  tuh.. kalau tak..... tak tau la nak cakap macam mana....
Ape yang wat aku senyum ialah.... Tafsiran orang2 tua tentang mimpi ular... Nak tau tak ape yang umi aku cakap tentang mimpi aku ni??

"Ada orang nak masuk meminang kak la tu"


hahaha.... aku gelak je bila dengar kenyataan 2.. ada ke orang yang nak kat aku yang comel (perasan sikit) ni??. Kalau ada pun, orang buta je... huhu
Sebenarnya, ular tu tak sempat patuk aku pun, dalam mimpi tu ada dua ekor ular tedung, sekor duduk jauh sikit, sekor lagi berlingkar betul2 depan aku, tunggu masa nak patuk aku je kalau aku gerak, fuhh.... punya la gabra berhadapan dengan ular tu, aku senyap je, tak gerak langsung sebab takut kena patuk, tajam je mata ular tu tengok aku, betul2 depan muka aku pulak tu..huhu...
Akhirnya aku tersedar sebab dah subuh. buka mata je, tengok umi aku berdiri betul2 depan aku, nak bangunkan aku dari tidur, terkejut gile sebab die pakai telekung sembahyang time tu, dah la lampu bilik umi aku  tak buka.. pagi2 lagi hidup aku dah haru..
Tapi tak mengapa, makna mimpi ular tu telah membuatkan aku tersenyum selebar-lebarnye... hehehe ( poyo je ).. Ape pun, aku nak ingatkan korang, mimpi tetap mimpi, tak ada yang istimewanya tentang mimpi, walaupun diakui kebanyakkan mimpi yang dialami seseorang boleh mempengaruhi hidup orang itu, tapi bagi aku, mimpi tetap mimpi. Mungkin boleh je korang nak percaya mimpi korang tu, cuma janganlah sampai terlalu taksub dengan mimpi yang dialami, sehingga lupa pada keadaan realiti yang sebenarnya.. Yang penting hidup perlu diteruskan dengan penuh keyakinan...

KATA HATIKU : Nasib baik tak jatuh katil.... :-D


3 comments:

Joe_Hans said...

mimpi mainan tido..hohoho

- LIANA ASIF - said...

huhu... betul.betul.betul... :-)
maknanya, nak tido kena basuh kaki la 2... hehe

Sentuhan Kilat said...

Salam...menclah ckt ek.wlau pn xknal.haha.pasal mimpi ni ada orang ckp klau mmpi kna ptuk ular...mksud dia ada org nk sihir kita...xthu btl k x.skdar brkngsi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...