MY FRIENDS......

24 July 2011

ALAT UNTUK KESELAMATAN WANITA.....



aku dpt maklumat ini melalui blog sekamarrindu korang bleh buka blog tersebut untuk tengok sendiri gambar yang selebihnya, bagaimana pemakaian alat ini pada kaum wanita..
terdapat juga data yang m'nyatakan malaysia berada di kedudukan ke 38 dari 65 buah negara untuk kes rogol diseluruh dunia, k'dudukan yang menakutkan bagi aku.
kalaulah diwajibkan pemakaian alat ini kepada kaum wanita, bagaimana agaknya reaksi semua orang ye??
reaksi perogol, ibubapa, suami, dan lebih-lebih lagi kaum wanita yg memakainya..
tentu saja tiada lagi kes-kes khalwat, berzina akan dilaporkan, dan kes pembuangan bayi akibat hubungan terlarang pun akan berkurangan..
sebenarnya, pemakaian alat ini telah wujud sejak zaman dahulu lagi, kalau dimalaysia pula, orang2 dari kaum batak kalau tak cilap aku (kalau salah, tolong betulkan ye) telah mengamalkan amalan pemakaian alat keselamatan ini, yang diberi nama capal.. alat ini dipakai pada kaum wanita ketika si lelaki sama ada ayah atau suami keluar berlayar, untuk k'selamatan si wanita..
sebenarnya tanpa alat ni pn, s'orng wanita boleh m'elakkan perkara2 tak d'ingini jika dia peka dgn k'adaan sekeliling dan tau m'jaga diri dengan m'ambil langkah2 yang sepatutnya..

KATA HATIKU : maruah diri adalah sangat b'harga dari segala benda didunia.. :-)

2 comments:

muhamadsufian89 said...

jagalah maruah tu sebaik-baiknya ye. sebab maruah tu la harta kita yg paling berharga. :)

- LIANA ASIF - said...

Insya'ALLAH... sama2 saling mengingakan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...