MY FRIENDS......

24 October 2011

AKU MAIN BOWLING...???

Aktiviti ni awal bulan 10 haritu lagi, tapi tak sempat aku nak updatekan dalam blog aku ni... Ini sebahagian daripada gambar semasa pertandingan bowling antara JPS setiap jajahan yang dianjurkan oleh pihak Puspanita.. Bertempat di KB MALL.



Sebahagian daripada para peserta.. Sesi pendaftaran pada jam 8.00 pagi..


Pertandingan dimulakan pada jam 9.30 pagi, dan Perasmian dilakukan oleh isteri pengarah JPS KELANTAN sendiri. Hebat juga isteri pengarah ni main..

 No 17 tu board kumpulan aku, JPS Tanah Merah, dan yang sebelah ialah dari JPS Machang.

 Balingan dari Kak La.. Kerani Pentadbiran JPS Tanah Merah

 Giliran kak Nor.. Technical Asistant JPS tanah merah

 Balingan dari aku sendiri.. ( tengah )

Inilah kumpulan aku... Dari JPS tanah merah... hehe
Dari kanan, aku, kak la dan kak nor..

Selama ni aku main bowling untuk suke2 je, nak hilangkan stress dengan kawan2 aku, tak pernah pula serius sampai masuk bertanding dalam mana2 anjuran pertandingan.. Tapi kali ni kak Nor ajak aku main bowling, bukan sekadar main untuk suke2 macam yang biasa aku buat, tapi untuk  BERTANDING....
Fuhh... lemah gak segala sendi dan otot kaki aku.. Bila tengok peserta dari kumpulan lain, sume nampak hebat2, siap ada yang pakai sarung tangan khas dan bawa bola sendiri, ahli kumpulan aku guna bola yang tersedia kat situ je.. huhu...
Kak Nor pun menasihatkan aku dengan Kak La

 "anggap je ni macam kita main bowling biasa2, bukan bertanding dengan sape2, dan main bowling ni untuk seronok2 hilangkan stress lepas lima hari berkerja, menang dengan kalah lain cite"... 

Hmm..betul juga kan??... Aku dan Kak La pun main la secara suka2, siap cuci longkang skali, hahaha.... Aku pun dah tak peduli dengan menang dan kalah, yang penting dapat habiskan permainan ni dengan baik..
(kadang2 jeling2 juga bile tengok orng lain dapat strike..hehe)
Tapi........ Alhamdulillah...... Berkat main dengan ikhlas, tanpa mengharapkan kemenangan, kumpulan aku akhirnya menang juga, dengan mendapat no 2, iaitu naib juara... Walaupun tak dapat no 1, iaitu juara, kumpulan aku bersyukur sangat2.. Sebab rezeki kami untuk menang ada juga walaupun pada awalnya peluang untuk menang agak tipis..
Nasihat aku, walau apa saja yang korang buat dan ingin lakukan, buatlah dengan penuh keikhlasan tanpa mengharapkan balasan dan ganjaran, kerana bila korang buat sesuatu tanpa harapkan balasan, akan ada ganjaran yang akan tersedia untuk kita pada waktu itu.. Tapi bila tiada apa2 ganjaran anggap saja rezeki korang tiada pada waktu itu, apa yang pasti, ganjaran pahala kerana keikhlasan korang tetap ada....


KATA HATIKU : Dapat mangkuk vantage je, tp ni la mangkuk vantage pertama koleksi aku... hehehe

1 comment:

Eyda Dania said...

seriusly..xpnh men bowling...tringn nk men bowling..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...